Cestování s Pavlínou

jsme se vrátili z Tenerife, jednoho z Kanárských ostrovů, kam jsme pro Vás, naše klienty, vezli 3 obytná auta. Tříčlenná skupina Martin, Vašek a Roman se vydala na cestu už v úterý 14.12. Dopoledne a dvoučlenná skupina já a Marcela jsme se vydaly letadlem ve čtvrtek brzo ráno, zařídit vše potřebné, před příjezdem obytňáků. Dámské čitatelky pochopí, že když vám na vánoční přípravy někdo sebere pět dnů, tak je to celkem dost, ale Vánoce jsme úspěšně zvládli a já se těšila, jak si užijeme zbytek Vánoc v pohodě doma a možná mezi svátky nějaký rychlý nákup v povánočních slevách.

26.12. Pavlí, nepojedeme někam? Ne, myslela jsem si, že si zbytek Vánoc užijeme doma, na pohodu u telky. No je vidět, kdo má u nás doma hlavní slovo, já to nejsem  :)

Syn je pro každou scaron;patnost, takže je to 2:1, no a jelikož já radši teplo než zimu, tak míříme směr Sicílie.

Standardně vyrážíme o hodinu až tři později, něž je původní plán.

Nepřipraveno nic, hromada prádla k žehlení, ale zato jídla víc než dost.

Povleču cestovní peřiny, zabalím ze skříně poslední čisté oblečení a do krabiček vánoční zásoby jídla. Vyrážíme směr Mnichov. V Čechách je cesta nic moc, ale dá se, nejedeme rychle. Cílem naší dnešní cesty je Stellplatz pod Mnichovem.

Je to farma s asi patnácti místy pro obyté vozy a karavany. I přes provozní dobu 13-19 nás nechají zaparkovat i v 21:32, s tím, že zbytek vyřešíme ráno. Večer teda paní trošku nepříjemná, ale ráno samý úsměv, pokud jsem to dobře pochopila, parking je zdarma, ale platí se samozřejmě za elektřinu, vodu a odpad, prostě 11 éček, ale když paní viděla jak mizernou mám němčinu dostala jsem slevu na 10 euro. 😁

Musím říci, že dálnice jakmile překročíme hranici, vypadá lépe a ikdyž jsou dva stupně nad nulou a nesněží, potkáváme v Německu sypač.

Ohřívám polévku, rychlá hygiena a jdeme spát s ideou, že ráno vyrážíme brzo.

Jasně, vstáváme v 8 a než se popakujeme je 9:30, no je jasné, že náš dnešní cíl, Řím, to asi nebude, stanovujeme si tedy nový a tím je Florencie. Před rakouskou hranicí kupujeme známku a pokračujeme v cestě.

U Innsbrucku stavíme natankovat, ale taky si ohřát něco ze zásob k obědu. Jenže po obědě musí být odpočinek, tak asi na hodinku a půl kotvíme.

Cestou už na nás vykukuje sluníčko a je krásně vidět, jak špinavé máme čelní okno 😂

14:22 přejíždíme hranici z Rakouska do Itálie platíme 10 Eur za průjezd Brennerským průsmykem a hned jak ho projedeme, mýtná brána a dálnice Itálie.

Alpy jsou boží, všude sníh, lanovky jezdí a lyžuje se o sto šest. Ale hlavně, dálnice je úplně suchá. 👌

Blížícíme se k Veroně, auto ukazuje venkovní teplotu 10 stupňů, boží! Do dnešního cíle zbývá ještě 230 km.

Jelikož jde Kryštof 3.1. Do školy, začínáme uvažovat o změně cíle naší cesty, možná bude stačit jen Neapol, aby to nebyla honička jen tam a zpátky, ale aby jsme si taky toho teplejšího počasí užili.

Máme totiž od podzimu elektrické koloběžky, tak doufám, že v Itálii je budeme moci provětrat

Tak je rozhodnuto, změna plánu, cíl je Neapol,

Dneska fakt velké překvapení, zkrátili jsme si dnešní cestu a našli stellplatz kousek pod Bolognou v Sasso Marconi, cesta sem byla zamotaná jak boloňský špagety, přijdeme, jdu nás nahlásit na recepci a slečna mi oznamuje, že mají plno a jestli nemáme rezervaci, můžeme zůstat na parkovišti na divoko za 8 Euro.

No což, koho by napadlo si dělat rezervaci v prosinci?

Hlavně, že máme kde hlavu složit.

K večeři nějaký pytlíkovky, zítra k snídani budou vídeňské párky z Davle.

Tak jak jsem předpokládala, ráno odjeli všechny auta z kempu, takže se v klidu mohl udělat “camper servis” což znamená, vylít WC kazetu, zajet vypustit špinavou vodu a natankovat nádrž na vodu užitkovou.

Nakonec se nás na parkovišti sešlo 5 aut bez rezervace, odjíždějí jsme třetí, což je u nás celkem slušný výkon.

">Ještě malá vsuvka, když jsme jeli na tohle místo, navigace nás stáhla na sjezd z dálnice kde byla možnost sjet pouze s telepasem, ale ten mi nevlastníme, takže paní co obsluhovala sjezd, otevřela bránu a my ušetřili cca 50 euro za dálniční poplatek.

Je tu ještě varianta, že nám pošlou složenku

auto co jsme si pro naší cestu vybrali,  nám nesedí, jedeme Etruscem I 7400, jak mu my na půjčovně říkáme, velký autobus. Ačkoliv je to jedno z nejvíce půjčovaných aut v naší půjčovně a všichni co se s ním vrátili byli nadšení, naše rodina se asi bude držet i nádále polointegrovaných vozů, tak jako doposud.

Etrusco I 7400 je spíš auto na pohodu, ale když má člověk nějaký cíl, který se snaží dosáhnout za určitý čas, je lepší si zvolit svižnější vůz, tak jak se nám v létě osvědčilo Etrusco T7300, což je polointegrál a jede když na to trošku šlápnete

Pamatujete si, jak jsem na začátku tohohle článku psala a povánočních slevách?

Prostě jsme zhodnotili, že Sicílii nemůžeme stihnout a vrátit se včas na návrat do školy, aniž by se to zvrhlo v honičku tam a zpět.

No a s tím přichází další změna, rozhodli jsme se, že místo na jih to otočíme zpátky na sever a jedeme do  Designer Outlet Noventa di Piave U Benátek. Jupíí.

Stavíme na pumpě, manžel dolévá adblue, já ohřívám vídeňáky co měli být k snídani, kaše z pytlíku a jedem.

Ha hááá, a jsme tady, nám dobře známé místo. V Benátkách už jsme byli několikrát, tak proč se zdržovat, jdeme nakupovat…

Je to taková klasická situace, když vyrážíme na dovolenou a zastavíme někde na nákupy, tak se něco posere, takže místo toho, abychom si udělali radost a něco pěkného pokoupili, řešíme oba po telefonu nastalé situace v práci.

No a jelikož půl dne posloucháme od syna, jak musíme do toystoru, tak naše první kroky vedou tam, syn je spokojený, manžel nasraný, tak se pakujou do auta a já dostávám volnou ruku, sakra, nálada chybí, takže kupuju pizzu (konečne italskou pizzu) A tím naše dnešní nákupy končí. Jo ta pizza byla fakt vynikající👍

V okolí Benátek je v zimě většina kempů zavřených, tak musíme hledat alternativy, takže přes aplikaci park4night lovíme místečko asi 15 km od outletu, je to veřejné parkoviště v městečku San Stino di Livenza. Je tu parkoviště tak pro 5 menších obytňáků, ale v případě nouze je hned vedle parkoviště pro auta, kde se dá také zaparkovat.

Vsuvka… ačkoliv máme předraženou navigací pro obytné vozy, jezdíme podle Iphonu a včera, to tedy byla jízda! Do cíle sem na parkoviště nám zbývalo asi 5 km, IPhone hlásí, zahni do prava, OK, ujedeme 100 metrů a mlha jak mlíko a my jsme na silnici široké, tak pro jeden osobák, značku zákaz vjezdu náklaďáků jsme sice viděli, ale vždyť my jsme auto do 3.5 tuny, ne?

No a je to tady, proti nám dodávka, okolo nás metr hluboké strouhy a co teď?

Naštěstí proti nám to byl řidič GLS a asi znalý místního okolí pustil blikačky a začal couvat, protože tam někde uprostřed zamlžených polí je dům, ke kterému se dá zajet. Tak jo, GLS nám uhýbá, my a kolona za námi za děkovného mávání projíždíme k našemu cíli.

Zpět k našemu dnešnímu Stellplatzu. Parkování je zdarma, mají tu přípojku až pro 4 obytňáky, elektřina je zdarma, a je tu i prostor pro camper servis, San Stino di Livenza - bravo!

Mají tu i přípojku pro dva elektromobily a hádejte co, je to zdarma.

Vstávání není má silná stránka, ale dnes jsem vzhůru už asi od 4:45, nechápu proč? Kafe už mám za sebou a uvidíme co dnešní den přinese? S napětím čekám až se spáči probudí a stanovíme si dnešní cíl.

Manžel ví, jak dokážnepříjemná, když kupy na dosah, ale nevyjde to, nechce nic riskovat no hlásí, “vráme se do outletu”, úsměna mé tvářje hned kus tší.

to se hned dokážnakopnout sbalit echno co rychleji než obvykle. Takžrychlá snídaně, dobí, odpojit auto, zajistit pohyblivé, camper servis šup šup jedééém. Po dobrodružství minulé noci, si nastavujeme, žchceme jet po lnici zjišťujeme, žm, žjsme era lem skončili ve škarpě jsme etřili jedno euro icet centů, jupíí 😂

Tak jo, dobrou ladou parkujeme outletu, parkoviště už se plní, ale Itálii jsou dobřipraveni na obytné vozy karavany, dy je pro ně vyhrazeno sto kde kousek l, zde je dokonce pod kamerami 👍

Po cestě bereme Geox nové boty pro syna, kabelička pro mě,

Tommy Hilfiger, Ralph Lauren nesmíme vynechat, do tašky co mě cvrnkne do nosu, ale je to hlavně obchod, kde se manžel oblékne, zná svou velikost nemusí se zdržovat zkoušením. Zkontrolovat hračrnu, jestli se co od era nezměnilo jdeme l. Bohužel tomto outletu není ani GAP ani UGG, je to pro mě vyřené můžeme se esunout… oh yeah baby…. Palmanova outlet village.

esouváme se asi 70 km, počasí se trošku horší, ale zima Itálii, to je co pro mě, klidně na mikinu, to mi plně vyhovuje.

Sice už me hlad, ale nemá cenu si vat dlo, jako první totiž míříme na pozdní obědo Proscuitteria Ristorante DalľAva, já to tady miluju!!! Jezdíme sem kolik let tohle je dy highlight celé dovolené! am! Klasika, berem echno, špagety, pizza, polévka samozřejmě Prosciutto….  Tahle restaurace má obchod, takžsi můžete nakoupit sebou ivézt si kousíček hle vynikající Itálie domů.

Po vynikajíobědě, jako první kontrola hračrny.. pořádku…. manžel už nemá potřebu se účastnit, takžbere čáru do obytňáku já malej nervájdeme do GAPu, prostě osvěená značka, kterou kupujeme roky. Našstí zabíme velkou kabinku lavičkou, tahá ze mě mobil já volné ruce. Vyzkouší jedno triko, tepláky mikinu, jasný, jdu na to, beru prostě echny trika teplákovky jeho velikosti, vystaráno až do letních prázdnin 👍

Slunce už zapadlo my se dnes ještě musíme esunout  asi 150 km Villachu, to je totiž poslední zastávka naší cesty. me vytipovaný jeden kemp, tak zkusíme… no ijížme už za tmy, ude hromady sněhu, ale silnice parádní!

ijížme do kempu, recepce zavřená, na zdi telefon emi telefonními čísly, zkoušíechny, ale nikdo je nezvedá… vjezdu parkují Čalkovnou, tak se jich ptám, info m, obchábudovu, naléme kutloch, kde si dva chlapíci vají pivo také informaci, žtelefon recepce nefunguje.

Kemp má narváno, jo, jsou tu haldy sněhu kemp je plný! Ale nechají espat vjezdu přístupem elektřině. Zkoušíme se na tom sněhu porovnat, ale pořájsme na ivo, up.. jo, razníček…. Je jej je to tady “tady nebudem” ok, zkusíme šstí jinde. Voláasi na dva kempy, ale nemají es zimu otevřeno… po cestě potkáme dvě vlakové zastávky na obou jsou zaparkované jaké obytné vozy. Tak když nebude přát šstí, stoupneme si nim.

Stavíme na ÖMV ptáse paní za kasou jestli by neporadila, je, je ze Slovenska, tak vá jaké tipy, tak uvidíme. No zkusíme to Tröpolachu, sem jsme se taky co nejezdili, slečna na recepci hotelu Falkensteiner není úplně nadšená, ale podstatě nezakazuje parkovat na jejich parkovišti pod hotelem (nezapomněla jsem se jí zmínit, žjsme jejich hotelu byli už kolikrát) vracíse autu, m žuž to konečně dneska zapíchnem, ale ne, není to ono. Voláještě do jednoho kempu, už jsem fakt hotová, ok mají sto, jedeme tam. Kouknu do navigace hrůzou zjišťuji, žje to sakra ještě dalších 30 km.

Silnice jsou fakt super, čistý suchý, když je zima ude hromada sněhu, na silnici žádné ledí.

Konečně….  22:10 ijížme do Alpencamp tschach-Mauthen. Tenhle kemp se super. Už jsme tu byli na jednu noc tě když jsme jeli tour po Evropě. Pan majitel je super člověk. kempu můžete karavan, obytňák, stan nebo si pronajmout krásnou chatu, která je dispozici celoročně. Dokonce si tu můžete it elektrické auto. Do 22:00 je možnost objednat si do kempu na no čerstvé pečivo. budově vedle recepce můžete umýdobí, sprchovat se, je zde WC je tam fakt teplo co mě nejvíbaví, celý den, noci tu hraje taková ta alpská “dechovka”.

Tak jo, je pozdě, večdobrůtky co jsme nakoupili Palmanově, zuby spát, sprcha až no.

Konečně zažíten pocit, který moje kolegyně Marcela popisuje našim kazníovně. “edstavte si tu romantiku, ude snívy obytňáku se sklenkou na pozorujete jiskřící sníh.” Jo, na sklenku na není čas, tra no Villach domu.

Je 31.12. Atrio ve Villachu má otevřeno od 10:00 do 14:00, to zvládnu.

Vstáme, Kryštofem jdeme do sprchy kempu, manžel vá sprchu obytňáku……  ať jsme na ty kupy krásný. Každý chytneme jakou sušenku vyrážíme.

Je to tu krásný, slunce svítí, je to fakt paráda! me ed sebou asi 70 km.

Dokonce Atrio ve Villachu má parkoviště pro obytňáky, sice asi jen st, ale už jsme tam byli obytňákem dvakrády jsme byli jediní.

10:30 jsme na stě, nechci se zdržovat, ale naší rodině je tradice, žpokud jedeme sem, dy se musí na running sushi, takžneprotestuji jdeme na brzký oběd.

Mládě chytá moresy po tatínkovi oznamuje mi, žodchází tou do obytňáku mě vysílá do llera pro další rku hraček. Svého úkolu se zhostíbravurně. Vyfotíco edpoklám, žještě doma nemáme, dostává se mi odpovědi, žpotřebuje co jsem zaslala, nakoupeno, doručeno teď zase já….

Není moc času, musírozvahou, každopádně jako první beru Hollister, ten nezklame hlavně není. Beru kousků, spokojenost, pak ještě dva krámy co mi padli do oka, botičky, kabelka. pořádku, spokojená, můžeme domu.

Villachu odjížme edstavou, ždomů dorazíme dnes noci. Jedeme “autobusem” takžnechceme jet spodem na Budějovice, ale volíme komfortnější cestu, Mnichov, Plzeň, Praha. Je to štreka, me jaké zastávky, hlavně kvůli zasolenýzrcátkům. Tak se to trošku natáhlo. Jsme už pod Mnichovem iPhone ukazuje domů ještě asi čtyřhoďky, už je tma.

je tu poslední změna plánu našeho letu.

Prostě pokud nespěcháte, nemá cenu to mat es koleno. Domlouváme se, žespíme na Stellplatzu Mnichově, na té farmě, kde jsme spali první noc.

Mládě otravuje McDonaldem ta to umí zařídit, sjižme lnice Mekáči. Krásnější mekáč jsme v životě neviděli, na parkovišti stojí červený double decker pisem Ronald McDonald Kinderbus taky formule od RedBull ve skleněný krabici (protožjaký mec vyhráF1, pardon, nemázdání jak se jmenuje)

Uvnitř Mekáčkrása, kožená robustní esla, hořící krb na McCafé slyším, žobsluhuje slečna ze Slovenska. Po večme plynovou bombu, aby jsme noci neumrzli jedem na farmu. Vjižme do dvora to by člověneřekl, kolik lidí se rozhodlo trávit Silvestr mezi dobytkem. Parkoviště je plný, zbývají dvě volná sta, paní si pamatuje, parkujeme, ladíme telku, Silvestrovský program, jaké ňamky do deseti jsme ichni tuhý. Já teda miluju ohňostroje, ale tenhle Silvestr jsem to prostě nedala.

Nemůžete najít, co potřebujete?

Vyzkoušejte nás kontaktovat pomocí formuláře.